Retourneren & Verzenden
Wanneer je hebt besteld vóór 15:00 zorgen wij dat je binnen 3 werkdagen al je pakketje hebt ontvangen. De kans is groot dat dit eerder wordt. Wij willen echter geen valse beloftes maken. Heb je dus besteld om 14:00 op een dinsdag dan tellen we de dinsdag mee als werkdag. Het is aan ons de taak te zorgen dat jij het pakketje op donderdag, voor het einde van de dag ontvangen hebt. Is dit niet het geval én hebben we niks anders afgesproken? Neem dan gerust contact met ons op via ons contactformulier of door te mailen naar info@lucion.nl. De verzending in Nederland is gratis. In België vragen we een kleine bijdrage van €2,49 incl. BTW om bestellingen te kunnen verzenden.
Als je toch onverhoopt niet tevreden bent, kun je kosteloos en binnen 30 dagen retourneren. Zorg dat je het artikel in nieuwe staat opstuurt naar ons via het retourlabel in het pakketje dat je hebt ontvangen. Meld je retour vóór het opsturen eerst aan via deze link. Het pakketje kun je afgeven bij een PostNL punt. Ben je het retourlabel kwijt of twijfel je of je mag retourneren? Neem dan contact met ons op.
Verzenden
Wanneer je hebt besteld ontvang je van ons een automatische mail met een bestelnummer. De bestelling is vanaf dat moment in behandeling. Je ontvangt vervolgens vandaag of morgen een tweede mail . Daarin geven we aan dat wij jou bestelling hebben afgerond, hier staat dan een track & trace in van PostNL. Zij houden jou verder op de hoogte. Je ontvangt over het algeheel binnen 3 werkdagen na bestellen het pakketje.
Hoe lang duurt de verzending?
Het verzenden duurt (naar ons streven) maximaal 3 werkdagen. Voor zowel bestellingen naar België als Nederland is dit hetzelfde. Wij tellen de werkdag van bestellen mee wanneer jij vóór 15:00 hebt besteld. Heb je dus op dinsdag besteld om 14:00, dan doen wij ons uiterste best om ervoor te zorgen dat deze donderdag vóór het einde van de dag er is. Heb je op dinsdag om 17:00 besteld, dan doen wij ook ons uiterste best, maar dan zal het artikel er naar verwachting vrijdag vóór het einde van de dag aanwezig zijn.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Je kunt je bestelling volgen door de mail te bekijken die je na het verwerken van je bestelling hebt gekregen. Het onderwerp van deze mail is “Je bestelling is nu afgerond.” Hierin geven wij aan dat we klaar zijn met het verwerken van je bestelling en dat deze is opgestuurd. In deze mail staat de track en trace link. Deze link leidt je naar het volgsysteem van PostNL. PostNL houdt jou ook op de hoogte via mailcontact over updates van de bestelling nadat je deze mail hebt gekregen.
Ik heb 3 werkdagen geleden besteld, maar nog niks ontvangen. Wat nu?
De kans dat een pakketje te laat aan komt is klein en daar zullen wij ons uiterste best voor doen om dit te voorkomen. Toch vragen wij jou ook om begrip, omdat het te laat aankomen van een pakketje vaak te maken heeft met onmacht. We vragen je daarom onderstaande tekst te bekijken en daarna contact met ons op te nemen. Dit kan via info@lucion.nl of het contactformulier.
Is de status van het pakketje ‘onderweg’ of een vergelijkbare status en is deze nog niet aangekomen?
Wij begrijpen goed dat je hier niet op zit te wachten. Althans, dat doe je helaas misschien wel. Als wij je pakketje niet op tijd bij het postkantoor krijgen, dan laten wij het weten. We willen niet met de vinger wijzen, maar bijna altijd ligt dit probleem bij de koeriersdienst. Het pakketje is helaas pas kwijt te noemen als de track en trace code meer dan 2 dagen geen update meer heeft gegeven. Dit neemt niet weg dat je altijd welkom bent om dit met ons te delen middels een mail of het contactformulier.
Staat de status op ‘bezorgd’ maar heb je niks ontvangen?
Dan kunnen er in ieder geval twee dingen aan de hand zijn; Het pakketje ligt bij de buren, óf de bezorger is onderweg. Het kan namelijk voorkomen dat de bezorger (hoewel dit mogelijk slordig te noemen is), het pakketje als heeft afgescand in de bus onderweg naar jou óf deze bij de buren heeft bezorgd. Om die reden vragen we je te wachten tot de volgende werkdag. En dan contact met ons op te nemen.
Wat als ik het product toch niet wil hebben/houden
Dan kun je deze zonder pardon retourneren. Zie hiervoor onderstaande paragraaf. Mocht het zo zijn dat je artikelen nog niet hebt ontvangen, maar deze ook niet meer wil ontvangen, neem dan even contact met ons op. Dan komen we samen tot een oplossing. Overigens kun je ook een bestelling aan de deur weigeren, dan komt deze retour naar de afzender (ons). Neem dan alsnog contact op, zodat wij ook je terugbetaling kunnen regelen.
Waar vandaan worden de producten verzonden?
De producten worden verzonden vanuit ons kantoor in Hattem, Nederland.
Retourneren
Het kan natuurlijk voorkomen dat je artikel toch niet naar wens is. Gelukkig heb je 30 dagen de tijd om je artikel terug te sturen en vervolgens 14 dagen om dit ook daadwerkelijk te doen. In totaal heb je dus 44 dagen de tijd om het pakketje terug te sturen. Bekijk onderstaande vragen om je door het retourproces te begeleiden. Let er op dat je wel je retour aanmeld als je een product wil retourneren.
Hoe moet ik een retour aanvragen?
Je kunt je via het contactformulier een retour aanvragen. Vervolgens kun je het formulier invullen en het product verzenden met het label. Plak het meegeleverde retourlabel op de doos en breng deze naar het dichtstbijzijnde PostNL punt. Daar scant de medewerker het label en kun jij kosteloos retourneren. Heb je geen doos, verpak het pakketje dan goed in bijvoorbeeld een plastic tasje. Heb je geen retourlabel? Meld je retour aan en neem contact op via het formulier hiernaast.
Wanneer kan ik retourneren?
Ten eerste is het belangrijk dat je binnen 30 dagen na levering je retour aanmeld, anders is helaas het zichttermijn verstreken. Is je artikel kapot gegaan zonder dat jij hier iets aan kon doen? Neem dan contact met ons op via deze link.
Verder is het belangrijk dat je het artikel heel en compleet retourneert. Dus in de originele verpakking en in nieuwe staat. Is dit om wat voor een reden níet mogelijk, neem dan ook contact met ons op.
Ik heb mijn retour aangevraagd en het pakket verstuurd, wat nu?
Jij hebt de stappen gevolgd en het pakketje in nieuwe staat en binnen de termijn verstuurd met het meegeleverde retourlabel. Nu wil je natuurlijk ook weten wat je mag verwachten, dat is begrijpelijk. Wanneer wij het artikel ontvangen hebben zullen wij binnen 5 werkdagen contact opnemen en jou terugbetalen. Mogelijk hebben we iets anders afgesproken, zoals een vervangend artikel, ook dan nemen we in de gestelde termijn contact op met jou.
Duurt het retourneren nu wel erg lang? Neem dan even contact met ons op, mogelijk gaat er iets mis met de verwerking of bij de pakketdienst